Tietosuojaseloste

Tietosuojaseloste GDPR

Rekisterinpitäjä : Avustajakoira - Assistenthund Ry

Avustajakoira ry:n rekisterin ylläpitäjä on yhdistyksen hallituksen jäsen/ sihteeri Helena Hanni.

Yhteystiedot: Avustajakoira ry/Helena Hanni.

puhelin: 040-5770119.

e-mail: helena.hanni(at)avustajakoira.fi.

Yhdistyksen rekisterin tietoja voivat käyttää: jäsensihteeri Jan Hänninen, projektityöntekijä Mari Koivisto ja projektityöntekijä Helena Hanni. Yhdistyksen puheenjohtaja voi saada pyytämällä jäsenrekisteristä tietoja (tällä hetkellä puheenjohtaja/jäsensihteeri sama henkilö).  Rekisteriä säilytetään yhdistyksen nettisivuilla Yhdistysavain/Avoinen Oy ylläpitämällä palvelimella. Yhdistyksen rekisteritietoja säilytetään kuten henkilötietolaissa on määrätty. Tiedot poistetaan yhden (1) kuukauden kuluessa jäsenyyden päättymisestä tai kirjallisen pyynnön saavuttua tietojen poistoa koskien.

Yhdistyksen rekisterissä olevia osoitetietoja luovutetaan vain kirjallisen sopimuksen mukaan yhdistyksen Aputassu-lehden painotalolle postitusta varten. Henkilötietoja luovutetaan tarvittaessa yhdistyksen kirjanpitäjälle sekä yhdistyksen tilintarkastajalle.

Tuetun itse-ja alkukoulutuksen rekisterin ylläpitäjä on projektityöntekijä Mari Koivisto. Yhteystiedot: mari.koivisto(at)avustajakoira.fi, 040-5507226.

Rekisterissä voidaan käsitellä seuraaviin ryhmiin kuuluvia tietoja, jotka ovat rekisterin toiminnan kannalta oleellisia tietoja (kuten nimi, osoitetiedot, puhelin, email, sekä tieto jäsenyyden muodosta (esim. koirakko, kannatusjäsen, kouluttaja, projektijäsen jne.)

Tarkastus-, kielto- ja korjausoikeus
Rekisteröidyllä on oikeus tarkistaa, korjata ja poistaa itseään koskevia tietoja mitä on rekisteriin tallennettu. Tarkastuspyyntö tulee lähettää kirjallisesti ja allekirjoitettuna rekisteriasioista vastaavalle henkilölle. Tarkastuspyyntöihin vastataan yhden (1 ) kuukauden kuluessa tarkastuspyynnön esittämisestä.